Ana içeriğe atla

İtalya Notları 2



 Bu noktada duralım.ve daha fazla ileriye gitmeden bandı biraz geri sarıp şunu soralım.Turistik amaçlı schengen vizesi nasıl alınır? Turist olarak italyaya gitmek istiyorsanız ve normal yani bordo pasaporta sahipsiniz vize almalısınız.Yeşil,Gri ve Diplomatik pasaport sahibi olanlar 180 gün içinde 90 günden fazla kalmamak şartıyla vizesiz gidebilirler.Bu pasaportları alabilmeniz içinde devlet çalışanı olmanız gerekiyor.Gri pasaport bazı durumlarda devlet çalışanı olmayan kişilerede verilebiliyor.bu pasaport görev pasaportudur ve ordaki katılımınızın süresine göre verilir.
Dönelim asıl konumuz olan bordo pasaporta schengen vizesi alınması meselesine.
-Esas mesele sizin sunduğunuz belgelerin ve profilinizin sizin bir göçmen olmadığınıza,ülkenize geri döneceğinize o insanların inanması meselesidir.
-Pasaportunuzun bitim tarihine 6 aydan fazla kalmış olması gerekiyor
-Seyahat sağlık sigortası yaptırmanız lazım.Kabaca avrupa alanı için yıllık 100-150 lira civarıdır bu.
-Yanınızda iki tane biyometrik fotoğraf bulunsun
-En önemlisi banka kayıtlarınızdır.Aslında tapu kayıtları,maaş bordrosu,kredi kartı ekstresi vs.. bunlarada gerek yok.
Esas önemli olan şey bankada ne kadar paranızın olduğudur.
Mutlaka belli bir nakit varlığını ibraz etmeniz gerekiyor.Aylık en az 900 Euro civarında (bu rakam ülkelere göre değişiklik göstermektedir.) bir paranın hesapta olmasını istiyorlar.Örneğin 6 ay kalıcaksanız 5400 Euro civarından bir paranın hesabınızda olması gerekir.Gelir durumunuzu belgeledikten sonra gerisi teferruat aslında.
-Uçak,ve kalıcağınız yere dair rezervasyonlarınızı istiyorlar.Vize almadan bilet almayın.Sadece rezervasyon yapın çünkü vize verileceğinin bir garantisi yoktur.
-Öğrenciyseniz öğrenci belgesi,gidilecek okuldan kabul belgesi vs isterler.
-İtalyaya aracı kurumlar vasıtasıyla vize başvurusu yapıp birde aracı şirkete komisyon ödemenize gerek yok.Kendiniz gidebilirsiniz italyan konsolosluğuna.Randevu almanızada gerek yok.Ben Öylece gidip işlerimi halletmiştim.
-Orda size bir form vericekler onu doldurmanız gerekiyor
-Vizenizin çokgirişli yani Multi olmasına dikkat edin.
-Azami 3 yada 5 yıllık vize verirler.Uzun süreli vize almak istiyorsanız vize alışlarınızda aynı ülkenin konsolosluğuna gitmeniz faydanıza olabilir.Sorunsuz giriş-çıkış yaptığınızı görünce vize sürenizi uzun tutucaklardır.Uzun süreli istediğinizi orda belirtmeniz gerekir.Ek bir takım evraklar isteyebilirler.Özellikle ülkenizde düzenli bir geliriniz olduğunu belgelerseniz uzun vadeli alma şansınız yükselir.
-Ben evraklarımı teslim ettiktan sonraki 4. iş gününde vizemi almıştım.
-Vize ücreti 60 eurodur.Ancak erasmus değişim öğrencilerinden vs. herhangibir ücret istenmiyor.
-Teoride Schengen alanına vize alınan ülkeden ilk girişin yapılması gerekiyor ama pratikte bu delinebiliyormuş diye duydum.Yani italyadan vize alıp ilk yunanistandan giriş yapmak mümkün olabilir.Ben şahsen denemedim ama deneyenlerden sıkıntı çıkarılmadığını duydum.
-Her vize başvurusunda bu evrakları yeniden hazırlamanız gerekmektedir.
-Schengen alanına dahil ülkelerde çok acil olmadığı müddetçe,yani kaza,doğal afet vs çok ağır bir durum olmadığı müddetçe türk vatandaşlarına kapıda vize uygulaması yoktur.Bu çok acil durumlarda da gene sınır görevlilerinin takdiri esastır.
-Vize konusu maalesef Sıkıntılı bir konu ve yakın zamanda çözülecek gibi de görünmüyor..
Devamı gelicek...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

           Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

Sevgiliyle İspanya - Valensiya

       Bu sene çok ara verdim yazmaya, hatta bazı ülkeler hakkında daha tek kelime karalamadım. Granadadan sonra rotamızı valensiyaya çevirdik. Hesapta La Tomatina yani domates festivaline katılmak var. Bu festival her yıl ağustos ayında yapılıyor. Bunol kasabası valensiyaya yakın ordan gidicez diye buraya geldik. Granadadan Valensiyaya otobüs yolculuğu zor geçti, ispanya düşündüğümden daha büyükmüş. Granada otogarda türk baklavası satıyorlar. Aldık. Ama bizimkinin yanından geçemez. Hep derim bazı lezzetler ait olduğu topraklarda güzel diye. Vardık hostele yerleştik. Sabaha festival var bizde hal kalmamış. O kadar dolana dolana tabi. Baya düşündüm, posamız çıkmış vaziyette olduğu düşündüğümden daha pahalı çıktığı için festivale katılmamaya karar verdim. İleri ki bir tarihe kalsın dedim. Hostelde festival biletleri satılıyor. Bunolde sabah saatlerinde kamyonlar domatesleri meydana yığıyor, millet başlıyor domates savaşlarına. Aynı günün akşamı da festival partisi oluyor. Dedik ertesi gü

2023 Yılının Muhasebesi

     2023 Yılında 2'si yeni olmak üzere 3 ülkeye gittim. Yurtiçinde ise şuana değin gitmediğim hiçbir ile gitmedim. Gittiğim ülkeler: Birleşik Arap emirlikleri, Danimarka ve İsveç. İlkinde ocak ayında Dubai'ye gittim. Pek heves ettiğimden değil. Özellikle bayanlarda bu Dubai'ye gitmek bir prestij meselesi olarak görülüyor. Bunlar yanlış şeyler. Ülkede adım başı gökdelen var ve göçmen dolu. Her yerden gelmişler. İngilizler, Ruslar, Hintliler ve diğer milletler. Hani neredeyse ülkede Arap kalmamış desem yeridir. Kaldığım pansiyonun işletmecisi bile Ugandalıydı. Temiz bir ülke. Ve düşünüldüğünün aksine Dubai oldukça ucuz bir yer. Hayat kalitesi Türkiye'den daha iyi. Bizim binemediğimiz arabalara binebiliyorlar mesela.    2. olarak haziranda Danimarka'ya gittim. Ülkeye girişte sıkıntı çıkarıyorlar Türklere. İstemedikleri her hallerinden belli. Bir refah ülkesi. Ben Danimarka'yı çok sevdim. Nüfus az, yatay mimari ve bol yeşil alan var. Çok rahatlar. Baltık denizinde