Ana içeriğe atla

30 Ülke gezdim, ne gördüm?






İlk italyaya gitmiştim. Ordan başlıyım bari. 

Yezd - İran

- Türkiyeden başka bir dünya olduğunu görmüştüm. Baya acayip gelmişti. Torinoda ilk gün, baktım 2 kız duvara yaslanmış öpüşüyor. Bu ne yaaa dedim. Ufo görmüş masum köylü gibi.

- Olağanüstü güzellikler gördüm.  Klasik italyan şehirleri dışında pek bilinmeyen cennetlere gittim. İsimlerini vermiyorum bende saklı.

- Özgür yaşamı gördüm. Neler neler. Hiç girmeyelim.

- Ne kadar sefil bir yaşam sürdüğümü gördüm. Adamların evi, arabası, karısı, metresi varken bizim kuruşa kurşun attığımızı gördüm. Ben ülkemde neden bu hayat standardını yaşayamıyorum diye düşündüm ve baya kinlendim.

- Sigaraya evvelden elim gitmişti ama alkole orda başladım. Arkadaş adamlar parti vermeden duramıyorlar. Hiçbirşey yoksa sosis şarap partisi veriyorlar. Cuma, cumartesi akşamları zaten ortam yıkılıyor.

- Domuz etinede orda başladım. Hergün önüme geliyor. 1-3-5 nereye kadar direneceğim ben buna? Büyük bir tabuyu yıktım. Köftesi ve sucuğu enfes.

- Bol bol heykel gördüm. İtalya nü heykellerin anavatanıdır. Buda için SriLankaya gitmelisiniz. Adamlar daha büyüğünü yapmadan duramıyorlar.

- Vatikana gittim, papayı uzaktan gördüm. Ne kadar çok hayranı varmış adamın.

- Pizza, Makarna yemekten kurudum. Yahu insan sabah akşam aynı şeyi yer mi?

- Şeytan dürttü; çıplaklar kampına da gittim. Abovvvv...
Yerini çok soran oluyo. Söylemem. Vize de yok uçak kaldırırlar burdan.

- İrana gidip Alamut kalesine çıktım. Hayatta yaşanacak en ulvi anlardan biri.

- Zerdüştlerin tapınağına, ölüleri bıraktıkları sessizlik kulelerine gittim.

- Mısır da turu sinaya tırmandım. Bacaklarımı hissetmiyordum. Tanrı Musaya niye bu yükseklikte vahyetmiş hiç anlamadım. düz ovada olmuyormu bu iş?

- O Mısır nasıl bi rezilliktir öyle. Çok pis, berbat. Arkadaş market yok, fırın yok yahu. Kahire girişte 2,5 saat sıra bekleyince cinnet getiriyodum azkalsın.  Bizden kötü ülkelerde varmış demek. Bunu öğrendim.

- Şükran demekten dilimde tüy bitti Mısır da.

- Mısır gittiğim en yobaz ülke, israilin de aşağı kalır yanı yok.

- İsrail gördüğüm en pahalı ülke. Bi Big Mac 16 Usd. 10 gün sebilden su doldurup içtim. Allahınız yok mu?

- Süleyman tapınağına, ağlama duvarına, mescidi aksaya, bahai bahçelerine, yeniden doğuş kilisesine gittim.

- Çok yerde yüzdüm ama kızıldeniz farklı. Mercanlar,resifler, rengarenk balıklar.

- Maltada fena değildir. Fazla kalabalık yok rahat yüzersiniz.

- Portekiz porto en huzurlu şehir bence. Kumsallarıda fena değil ama Atlas okyanusu çok soğuk ve dalgalı.

- Fransa kadar avrupada rahat ve pis bi ülke bulamazsınız. Paris leş içinde. Aşağıda nice, cannes daha iyi ama marsilya fena.

- At, deve, Fil, kar motoru. Ne bulduysam bindim.

- Rusyaya gittim. Ahhhh, ahhhh

- Lübnan da parçalanmış bi toplum gördüm.

- Bizdekiler yetmez gibi birde İsrail aşırı dincilerini gördüm. Çok güzel bir ülke. Ama bir demokrasi değil teokrasi.

- Ölü denizde yüzdüm. Su o kadar tuzlu ki batmıyorsun.

- Zion'a girdim.

- Filistinde leyla halid figürünün önünde foto çekildim. Efsane bi andı.

- Masa dağına çıktım.  Long street de sabahladım.

- Mandelanın zindanına gittim. Eşit vatandaş olmak istediği için adamı 18 sene orda tutmuşlar.

- Afrika kıtasınına en uç noktası neresiydi? Ümit burnuna gittim.

- Svazilanda gittim. Yol, elektrik, internet yok. Üstelik tel de sinyal gitti. Tanrının unuttuğu bi yerdesin. Ölsen cesedin bulunmaz. Şimdi b.ku yedin oğlum nazım dedim kendime. Otelde sordum benden başka batılı da yokmuş zaten.

- Piramitleri unutmamak gerek. Hep belgeselde izlediğin şeyleri görüyorsun. Kölelerin abideleri. Kefren favorimdir.

- İnsan bu dünyada yaşıyorsa umman gibi biyerde yaşamalı. Az nüfus. Mis gibi, bomboş kumsallar. Zümrüt gibi suları olan kanyonlar. Benim number one'ımdır.

- Doğu bloğu ülkelerine gittim. Oralar bile bizden iyi bence.

- Kırgızistanın çok güzel vahşi bir doğası var. El değmemiş. Kesinlikle denenmeli.

- SriLanka nın çok güzel kumsal ve tarihi güzellikleri var. Heryer tapınak dolu. Mest oldum.

- Belçika gördüğüm en refah ülkelerden biri ama insanı soğuk. Hayat Luxemburg'a güzel.

- Münihteyim. Dedim, ben türkiyenin neresine geldim. Hitler'in kafayı tütsüleyip vaaz verdiği birahane görülmeli, es geçilmemeli.

- İsveç çok güzel ve düzenli ama bir o kadar da soğuk. Akdeniz insanına göre değil.

    Heryerde gördüğüm şey insanların hayatta kalma çabasıydı. O günkü ekmeği bulmaktı. Ben bunları yapmak için kirada oturduğum halde, 1 daire parası harcadım. Pişmanmıyım? Değilim. Nice ülkelere, nice hayallere...











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

           Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

Sevgiliyle İspanya - Valensiya

       Bu sene çok ara verdim yazmaya, hatta bazı ülkeler hakkında daha tek kelime karalamadım. Granadadan sonra rotamızı valensiyaya çevirdik. Hesapta La Tomatina yani domates festivaline katılmak var. Bu festival her yıl ağustos ayında yapılıyor. Bunol kasabası valensiyaya yakın ordan gidicez diye buraya geldik. Granadadan Valensiyaya otobüs yolculuğu zor geçti, ispanya düşündüğümden daha büyükmüş. Granada otogarda türk baklavası satıyorlar. Aldık. Ama bizimkinin yanından geçemez. Hep derim bazı lezzetler ait olduğu topraklarda güzel diye. Vardık hostele yerleştik. Sabaha festival var bizde hal kalmamış. O kadar dolana dolana tabi. Baya düşündüm, posamız çıkmış vaziyette olduğu düşündüğümden daha pahalı çıktığı için festivale katılmamaya karar verdim. İleri ki bir tarihe kalsın dedim. Hostelde festival biletleri satılıyor. Bunolde sabah saatlerinde kamyonlar domatesleri meydana yığıyor, millet başlıyor domates savaşlarına. Aynı günün akşamı da festival partisi oluyor. Dedik ertesi gü

2023 Yılının Muhasebesi

     2023 Yılında 2'si yeni olmak üzere 3 ülkeye gittim. Yurtiçinde ise şuana değin gitmediğim hiçbir ile gitmedim. Gittiğim ülkeler: Birleşik Arap emirlikleri, Danimarka ve İsveç. İlkinde ocak ayında Dubai'ye gittim. Pek heves ettiğimden değil. Özellikle bayanlarda bu Dubai'ye gitmek bir prestij meselesi olarak görülüyor. Bunlar yanlış şeyler. Ülkede adım başı gökdelen var ve göçmen dolu. Her yerden gelmişler. İngilizler, Ruslar, Hintliler ve diğer milletler. Hani neredeyse ülkede Arap kalmamış desem yeridir. Kaldığım pansiyonun işletmecisi bile Ugandalıydı. Temiz bir ülke. Ve düşünüldüğünün aksine Dubai oldukça ucuz bir yer. Hayat kalitesi Türkiye'den daha iyi. Bizim binemediğimiz arabalara binebiliyorlar mesela.    2. olarak haziranda Danimarka'ya gittim. Ülkeye girişte sıkıntı çıkarıyorlar Türklere. İstemedikleri her hallerinden belli. Bir refah ülkesi. Ben Danimarka'yı çok sevdim. Nüfus az, yatay mimari ve bol yeşil alan var. Çok rahatlar. Baltık denizinde