Ana içeriğe atla

Sevgiliyle İspanya - Valensiya

Bu sene çok ara verdim yazmaya, hatta bazı ülkeler hakkında daha tek kelime karalamadım. Granadadan sonra rotamızı valensiyaya çevirdik. Hesapta La Tomatina yani domates festivaline katılmak var. Bu festival her yıl ağustos ayında yapılıyor. Bunol kasabası valensiyaya yakın ordan gidicez diye buraya geldik. Granadadan Valensiyaya otobüs yolculuğu zor geçti, ispanya düşündüğümden daha büyükmüş. Granada otogarda türk baklavası satıyorlar. Aldık. Ama bizimkinin yanından geçemez. Hep derim bazı lezzetler ait olduğu topraklarda güzel diye. Vardık hostele yerleştik. Sabaha festival var bizde hal kalmamış. O kadar dolana dolana tabi. Baya düşündüm, posamız çıkmış vaziyette olduğu düşündüğümden daha pahalı çıktığı için festivale katılmamaya karar verdim. İleri ki bir tarihe kalsın dedim. Hostelde festival biletleri satılıyor. Bunolde sabah saatlerinde kamyonlar domatesleri meydana yığıyor, millet başlıyor domates savaşlarına. Aynı günün akşamı da festival partisi oluyor. Dedik ertesi gün dinlenip, valensiyayı gezelim, akşama da partiye katılırız. Festivale gitmeseniz dahi partiye bilet alabiliyorsunuz. 25 Euro filandı sanırım. Ertesi gün başladık valensiyayı turlamaya. Şehir çok tatlı. Katedraller, müzeye dönüştürülmüş eski tekstil ticaret merkezi, parklarda ki gövdesi tombul ağaçlar filan. Bu minimalize hayat tarzına hayranım. Hayat kalitesini kötü etkileyecek miktarda nüfusu tek bir şehre yığmıyorlar.

Akşam saat 10 da afterparty var. Saat geldi. Doldurdular bizi otobüslere gidiyoruz bayağıda katılan var. Böyle 1 saat yol gittik. Şehir dışında mesirelik bi alan. Şehre dönüş için saat başı otobüs kaldırıyorlar. Parti girişi kolunuza mühür vuruyorlar. Derken kendimizi içeri attık. İlk içkiler bilete dahil. Tabi bi içkiyle kalıcak halimiz yok. Ortalık yeni yeni ısınmaya başlıyor. Kendinden geçip çıplak dans edenlermi dersin, gece yarısı havuza girenlermi dersin ne ararsan var. Bu ispanyol partileri duyduğum kadar varmış. Erotik danslar bilmem neler neler. Millet partner arıyor. Beni tek gören bi kız yanıma gelmeye kalktı, son anda sevgilimi farkedip geri gitti. Bi ara sevgilim tuvalete gitti, çıktı. Nazım tuvalette iki kız sevişiyor demesinmi? Olur canım burası ispanya. Normaldir. O ortamı tam anlatmıyorum. Çok feci şeyler yapıyorlar. Yaşamak lazım. Gece 3 otobüsü filandı binip şehre döndük. Felekten bi geceydi.

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

2023 Yılının Muhasebesi

2023 Yılında 2'si yeni olmak üzere 3 ülkeye gittim. Yurtiçinde ise şuana değin gitmediğim hiçbir ile gitmedim. Gittiğim ülkeler: Birleşik Arap emirlikleri, Danimarka ve İsveç. İlkinde ocak ayında Dubai'ye gittim. Pek heves ettiğimden değil. Özellikle bayanlarda bu Dubai'ye gitmek bir prestij meselesi olarak görülüyor. Bunlar yanlış şeyler. Ülkede adım başı gökdelen var ve göçmen dolu. Her yerden gelmişler. İngilizler, Ruslar, Hintliler ve diğer milletler. Hani neredeyse ülkede Arap kalmamış desem yeridir. Kaldığım pansiyonun işletmecisi bile Ugandalıydı. Temiz bir ülke. Ve düşünüldüğünün aksine Dubai oldukça ucuz bir yer. Hayat kalitesi Türkiye'den daha iyi. Bizim binemediğimiz arabalara binebiliyorlar mesela.    2. olarak haziranda Danimarka'ya gittim. Ülkeye girişte sıkıntı çıkarıyorlar Türklere. İstemedikleri her hallerinden belli. Bir refah ülkesi. Ben Danimarka'yı çok sevdim. Nüfus az, yatay mimari ve bol yeşil alan var. Çok rahatlar. Baltık denizinde