Ana içeriğe atla

Afrikayı Adımlarken-2

Cape Town'a gittiğiniz de yapabileceğiniz aktivitelerin başında Masa dağına çıkmak geliyor. Aslında Güney Afrikada yapılabilecek çok fazla şey var, o kadar güzel bir ülke ki. Orda ki sosyal hayat ayrı bir yazı konusu olucak. Masa dağına 2 şekilde çıkılabilir. Teleferikle veya tırmanarak. Ben teleferikle çıktım. Tabi dağın eteğine kadar taksiyle gidiyorsunuz.

Masa Dağın'da

Sanırım masa dağı denmesinin sebebi üstünün dümdüz bir arazi olması, ovayı andırıyor. Çok geniş bir arazi boyunca yürüyüş yapıcaksınız. Farklı hayvan türleriye karşılacaksınız. Ama vahşi hayvan türü görmedim orda. Vahşi hayvanlar doğa da veya Kruger ulusal parkında görülebilir. Benim Kruger'a gidecek zamanım kalmadı.

Sincap'a Benziyor di mi?

Daha çok kuşlar ve sincap türevi çok tatlı hayvanlar var. Yanınıza bol bol su almayı unutmayın.Hafif giyinin. Mutlaka şapkanız olsun. Güneş fena yakıyor o yükseklikte. Bunlar çok gerekli. Patikalardan ayrılmayın. Ben gidebileceğim kadar uzağa gittim. Bu şu demek oluyor. Teleferik bölgesinden uzaklaştıkça insan popülasyonu azalıyor. Benle birlikte iki suudi genç vardı. Bir de dağa tırmanma opsiyonu var ben bu bölgeye kadar ulaştım. Bazı insanlar özellikle bu yolu tercih ediyor. Tabi zahmetli bi seçenek , sanırım 3 saat kadar sürer çıkmak. Masa dağı Cape Town şehrine hakim konumda, yukarıdayken tüm şehir ayaklarınızın altında oluyor.

Masa dağının üstü dümdüz arazi

Burası tırmanış yolu

Bir diğer günlük aktiviteniz. Long Street 81 numaradan alınan günlük turlar olabilir. Burda 3 farklı rotayı takip eden otobüs var. Hop on Hop off bu otobüslerin belli bir rotada durakları var. Bu duraklarda inip gezip dolaşabilir ve istediğiniz zaman gelen otobüsle geri gidebilir veya başka bir durakta inebilirsiniz. Mesela şarap mahzenlerine gitmek istiyorsunuz. Ardından okyanus kenarında gezebilirsiniz. Günlük turlar da burada satılıyor. Ben ümit burnu turunu da burdan aldım. O da ayrı bir yazı konusu olucak.

Adı Nicholas ben de besledim

Neyse bindim okyanus kıyısından gidiyorsunuz. Manzara o kadar güzel ki anlatamam. Güney Afrikada her taraf deniz olmasına ve altın gibi kumsallar olmasına rağmen her yerde denize girilemiyor. Çünkü Atlas okyanusu çok dalgalı ve soğuk. Çok dalgalı olması sörfçüler için cennet tabi. Adamlar bu konu da hiç boş durmuyor.

Okyanus kıyısında

İnsanlar çoğunlukla kumsallarda zaman geçiriyorlar. Güney Afrika da Atlas ve Hint okyanusları birleşir. Denize girilen kısımlar hint okyanusu kıyıları. Hint okyanusu sıcak ve sakin. Ben girdim ordan biliyorum. Bir sonra ki yazı da ümit burnuna ve penguenleri görmeye gidiyor olacağız.

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

Sevgiliyle İspanya - Valensiya

Bu sene çok ara verdim yazmaya, hatta bazı ülkeler hakkında daha tek kelime karalamadım. Granadadan sonra rotamızı valensiyaya çevirdik. Hesapta La Tomatina yani domates festivaline katılmak var. Bu festival her yıl ağustos ayında yapılıyor. Bunol kasabası valensiyaya yakın ordan gidicez diye buraya geldik. Granadadan Valensiyaya otobüs yolculuğu zor geçti, ispanya düşündüğümden daha büyükmüş. Granada otogarda türk baklavası satıyorlar. Aldık. Ama bizimkinin yanından geçemez. Hep derim bazı lezzetler ait olduğu topraklarda güzel diye. Vardık hostele yerleştik. Sabaha festival var bizde hal kalmamış. O kadar dolana dolana tabi. Baya düşündüm, posamız çıkmış vaziyette olduğu düşündüğümden daha pahalı çıktığı için festivale katılmamaya karar verdim. İleri ki bir tarihe kalsın dedim. Hostelde festival biletleri satılıyor. Bunolde sabah saatlerinde kamyonlar domatesleri meydana yığıyor, millet başlıyor domates savaşlarına. Aynı günün akşamı da festival partisi oluyor. Dedik ertesi gü

2023 Yılının Muhasebesi

2023 Yılında 2'si yeni olmak üzere 3 ülkeye gittim. Yurtiçinde ise şuana değin gitmediğim hiçbir ile gitmedim. Gittiğim ülkeler: Birleşik Arap emirlikleri, Danimarka ve İsveç. İlkinde ocak ayında Dubai'ye gittim. Pek heves ettiğimden değil. Özellikle bayanlarda bu Dubai'ye gitmek bir prestij meselesi olarak görülüyor. Bunlar yanlış şeyler. Ülkede adım başı gökdelen var ve göçmen dolu. Her yerden gelmişler. İngilizler, Ruslar, Hintliler ve diğer milletler. Hani neredeyse ülkede Arap kalmamış desem yeridir. Kaldığım pansiyonun işletmecisi bile Ugandalıydı. Temiz bir ülke. Ve düşünüldüğünün aksine Dubai oldukça ucuz bir yer. Hayat kalitesi Türkiye'den daha iyi. Bizim binemediğimiz arabalara binebiliyorlar mesela.    2. olarak haziranda Danimarka'ya gittim. Ülkeye girişte sıkıntı çıkarıyorlar Türklere. İstemedikleri her hallerinden belli. Bir refah ülkesi. Ben Danimarka'yı çok sevdim. Nüfus az, yatay mimari ve bol yeşil alan var. Çok rahatlar. Baltık denizinde