Ana içeriğe atla

Umman-2 ; Bir Ülke bu kadar mı Tatlı olur yaa...

Efendim şimdi Başkent Muskatta geçen birkaç günden sonra ülkenin içlerine doğru gezmeye çıkıcam. Yanlız bi sorun var. Umman da toplu taşıma çok zayıf. Herkesin kendi araba(ları) var. Adamlar zengin kardeşim. Türkiyenin yarısı büyüklüğünde bir ülke ve nüfus sadece 4,5 milyon. Petrol de var. Umman riyali türkiyede ki en değerli döviz. 1 Riyal 10 küsür lira. 100 dolar veriyor 36 riyal alıyorsunuz. Kısacası dolar, euro filan adamların parasının yanında hikaye.

Kaldığım hostelde Joe diye bir çocuk var, amerikalı. O da gezmek istiyor. İyi araba kiralayalım, masrafları bölüşürüz dedim, ok dedi. Umman da araba kiralamanın bi sıkıntısı var. Günde 200 km limiti var. Üstüne ayrıca para vermeniz lazım. Neyse kiraladık; Baktım eleman el freninde araba kullanmaya çalışıyor, in abi dedim ben kullanıcam. Ve 9 yıl sonra ilk kez direksiyon başına geçtim. Joe'da co-pilot'um oldu. Muskatta tanıştığım türk bi arkadaş bana şehirden dışarı çık, umman yolları komplike değil, düz bas demişti. Aynen de öyle oldu.

Şimdi rotamız şu. Muskat- Sur- Wadi al Sahab- Sink hole- Nizwa. Plan da şu: 2 gece 3 gün yollardayız.

Yol'da öyle Joe ile sohbet ediyoruz. Laf lafı açıyor. Dünyayı geziyormuş ,buraya ürdünden gelmiş.
Amerikalılar genelde sevgilileriyle gezerler, sen niye tek geziyorsun dedim.

Benim de Erkek arkadaşım var ama çalışıyor gelemedi demesin mi.
Neyin var, neyin var?
Haa s.ktirrr. Herif gay çıktı.
Kaza yapıyodum amk.
Mümkünü yok anlamazsın. Ne görünüş, ne konuşma, anlamak imkansız.
Kendime neyse, yapacak bişey yok nazım dedim.

Bastım gaza. Yolumuz Wadi al Sahab'a doğru. Sur'a geldik önce. Deniz mis gibi.Umman'da kilometrelerce uzunlukta el değmemiş sahiller ve kumsallar var. Tamamen bakir. Dikkat ettim köşe kapmaca yok, yapılaşmaya izin verilmiyor demek. Doğal güzellikleri korumaya çok özen gösteriyorlar o her halinden belli. Umman'da herhangibir yere çek arabanı denize gir piknik yap. Sakin kafa rahat, mis gibi valla. Kumsala uzanıp yarım saat kafa dinledim.

Bastım Sink Hole'e doğru.  Akşam üstü vardık, böyle kocaman bir yarığın içinde zümrüt gibi duru su. Nerdeyse kimsede yoktu. Hayatımda gördüğüm en güzel yerlerden biriydi. Akşam vakti olduğu için manzaraya doyup, ayaklarımızı suya sokmakla yetindik. Yarın Wadi Sahab'da yüzmeye doyarız mantığındayız. Umman'da ilginç olan şeylerden biri bu tür doğal parklara giriş ücretsiz.  Şu güzelliğe bir bakın yaaa.

Sink Hole

Mutluluktan 4 köşe olmuş halim

Umman yollarında develer heryerdeler

Burdan çıkıp gece caretta caretta kaplumbağaları rezerv alanına gidicez. Bekleyin...

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

Sevgiliyle İspanya - Valensiya

Bu sene çok ara verdim yazmaya, hatta bazı ülkeler hakkında daha tek kelime karalamadım. Granadadan sonra rotamızı valensiyaya çevirdik. Hesapta La Tomatina yani domates festivaline katılmak var. Bu festival her yıl ağustos ayında yapılıyor. Bunol kasabası valensiyaya yakın ordan gidicez diye buraya geldik. Granadadan Valensiyaya otobüs yolculuğu zor geçti, ispanya düşündüğümden daha büyükmüş. Granada otogarda türk baklavası satıyorlar. Aldık. Ama bizimkinin yanından geçemez. Hep derim bazı lezzetler ait olduğu topraklarda güzel diye. Vardık hostele yerleştik. Sabaha festival var bizde hal kalmamış. O kadar dolana dolana tabi. Baya düşündüm, posamız çıkmış vaziyette olduğu düşündüğümden daha pahalı çıktığı için festivale katılmamaya karar verdim. İleri ki bir tarihe kalsın dedim. Hostelde festival biletleri satılıyor. Bunolde sabah saatlerinde kamyonlar domatesleri meydana yığıyor, millet başlıyor domates savaşlarına. Aynı günün akşamı da festival partisi oluyor. Dedik ertesi gü

2023 Yılının Muhasebesi

2023 Yılında 2'si yeni olmak üzere 3 ülkeye gittim. Yurtiçinde ise şuana değin gitmediğim hiçbir ile gitmedim. Gittiğim ülkeler: Birleşik Arap emirlikleri, Danimarka ve İsveç. İlkinde ocak ayında Dubai'ye gittim. Pek heves ettiğimden değil. Özellikle bayanlarda bu Dubai'ye gitmek bir prestij meselesi olarak görülüyor. Bunlar yanlış şeyler. Ülkede adım başı gökdelen var ve göçmen dolu. Her yerden gelmişler. İngilizler, Ruslar, Hintliler ve diğer milletler. Hani neredeyse ülkede Arap kalmamış desem yeridir. Kaldığım pansiyonun işletmecisi bile Ugandalıydı. Temiz bir ülke. Ve düşünüldüğünün aksine Dubai oldukça ucuz bir yer. Hayat kalitesi Türkiye'den daha iyi. Bizim binemediğimiz arabalara binebiliyorlar mesela.    2. olarak haziranda Danimarka'ya gittim. Ülkeye girişte sıkıntı çıkarıyorlar Türklere. İstemedikleri her hallerinden belli. Bir refah ülkesi. Ben Danimarka'yı çok sevdim. Nüfus az, yatay mimari ve bol yeşil alan var. Çok rahatlar. Baltık denizinde