Ana içeriğe atla

2021 Yılının Muhasebesi; Nerelere Gittim?

 

 

       2020 berbat, 2021 melankolik bir yıldı. Ekonomik ve sosyal olarak hiçbir şey iyiye gitmedi. Aksine kötüleşti, sorunlar derinleşti. Bende mümkün olduğu kadar gezmeye, hayatın tadını çıkarmaya çalıştım. Yurtdışı gezilere kurlar artık iyice engel olmaya başladı. 2021'de 2 yeni ülkeye gittim. Ukrayna ve Çekya. Onun dışında istanbulu bir hayli gezdim. Ne kadar çok gezilecek yer varmış istanbulda. Corona başından beri geziyorum, hala bitmedi. Yaşadığım şehri hiç tanımadığımı farkettim. Döziv kurlarının artmasıyla yurtiçi gezilerine yönelicem bende. Öyle görünüyor. Senede 1 veya 2 yurtdışı gezisi. İmkanlar ancak bu kadarına el veriyor. Olsun, yeni yerler görmeye ve keşfetmeye devam...


2021 Gezdiğim Yerler

Yeni Ülkeler:

Ukrayna   Tarih: 7-18 Mayıs 2021

Yeni Şehirler: Lviv, Odessa

Çekya      Tarih: 29 Ekim - 3 Kasım 

Yeni Şehirler: Prag

 

İstanbulda Gezdiğim Yerler

1) Atatürk florya köşkü

2) Florya Plajı

3) İ.Ü Arkeoloji müzesi

4) Fenerbahçe

5) Azapkapı sahili

6) Milli Saraylar Resim Müzesi

7) Milli Saraylar Saray koleksiyonu müzesi

8) Sinan Paşa Medresesi

9) Dolmabahçe saat müzesi

10) Türbeler Müzesi

11) Türk Musevileri Müzesi & Neve Şalom Sinagogu

12) Galata Kulesi

13) Ihlamur Kasrı

14) Yıldız Saat Kulesi

15) Atlas Sinema Müzesi

16) Salt Beyoğlu

17) Aya İrini Kilisesi

18) Arap Camii

19) Kırım Kilisesi

20) Beykoz Mecidiye Kasrı

21) Mihrabat Korusu

22) AynalıKavak Kasrı

23) Validebağ Korusu

24) Adile Sultan Kasrı

25) Hababam Sınıfı Müzesi

26) Beykoz Korusu

27) Yıldız Korusu

28) Malta Köşkü

29) Maslak Kasrı

30) Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi

31) Baltalimanı Japon Bahçesi

32) Balat Kanlı Kilise

33) Büyük Çamlıca Tepesi

34) Büyük Saray Mozaikleri Müzesi

35) İstanbul Bilim Tarihi Müzesi

36) Bakırköy Botanik Parkı

37) Yedikule Hisarı

38) Yapı Kredi Müzesi 

39) İstanbul Modern

40) Sepetçiler Kasrı 

41) Basın Müzesi

42) Aşiyan Müzesi

43) Miniaturk

44) Beykoz Cam ve Billur Muzesi

45) Yuşa Tepesi

46) Şerefiye Sarnici

47) Ulus Parkı 

48) Rumeli Feneri

49) Feneryolu Gözlem Kulesi

50) Garipçe Kalesi

51) Cemile Sultan Korusu 

52) Marmaracik doga parki

53) Aydos ormanı 

54) Tekfur Sarayı 

55) Sadberk Hanım Müzesi 

56) Masumiyet Müzesi 

57) Burgazada

58) Oyuncak Müzesi 

59) Salt Galata

60) Yahya Kemal Muzesi

61) Müze Gazhane 

62) Tespih Müzesi

63) Harbiye Askeri Müzesi 

64) Deniz Müzesi

65) Hava Müzesi

66) Molla Zeyrek Camii

67) Ahmet Hamdi Tanpınar Müzesi 

68) Çinili Köşk

69) Eski Şark Eserleri Müzesi 

70) Florya Atatürk Ormanı

71) Kalenderhane Camii

72) Çınaraltı Çay Bahçesi

73) İtfaiye Müzesi

74) İsfanbul

75) Galataport

76) Ara Güler Müzesi

77) İstanbul Akvaryum 

78) Büyük Han (Kemal Sunalın,Yoksul filminin çekildiği han)

79) Uçurtma Müzesi

80) Akaretler Atatürk Müzesi

81) Molla Gürani Camii

82) Barış Manço Müzesi

83) All Saints Moda Kilisesi


İzlediğim konser/gösteri/tiyatro oyunları

1) Hocapaşa mevlevileri sema gösterisi







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

           Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

Sevgiliyle İspanya - Valensiya

       Bu sene çok ara verdim yazmaya, hatta bazı ülkeler hakkında daha tek kelime karalamadım. Granadadan sonra rotamızı valensiyaya çevirdik. Hesapta La Tomatina yani domates festivaline katılmak var. Bu festival her yıl ağustos ayında yapılıyor. Bunol kasabası valensiyaya yakın ordan gidicez diye buraya geldik. Granadadan Valensiyaya otobüs yolculuğu zor geçti, ispanya düşündüğümden daha büyükmüş. Granada otogarda türk baklavası satıyorlar. Aldık. Ama bizimkinin yanından geçemez. Hep derim bazı lezzetler ait olduğu topraklarda güzel diye. Vardık hostele yerleştik. Sabaha festival var bizde hal kalmamış. O kadar dolana dolana tabi. Baya düşündüm, posamız çıkmış vaziyette olduğu düşündüğümden daha pahalı çıktığı için festivale katılmamaya karar verdim. İleri ki bir tarihe kalsın dedim. Hostelde festival biletleri satılıyor. Bunolde sabah saatlerinde kamyonlar domatesleri meydana yığıyor, millet başlıyor domates savaşlarına. Aynı günün akşamı da festival partisi oluyor. Dedik ertesi gü

2023 Yılının Muhasebesi

     2023 Yılında 2'si yeni olmak üzere 3 ülkeye gittim. Yurtiçinde ise şuana değin gitmediğim hiçbir ile gitmedim. Gittiğim ülkeler: Birleşik Arap emirlikleri, Danimarka ve İsveç. İlkinde ocak ayında Dubai'ye gittim. Pek heves ettiğimden değil. Özellikle bayanlarda bu Dubai'ye gitmek bir prestij meselesi olarak görülüyor. Bunlar yanlış şeyler. Ülkede adım başı gökdelen var ve göçmen dolu. Her yerden gelmişler. İngilizler, Ruslar, Hintliler ve diğer milletler. Hani neredeyse ülkede Arap kalmamış desem yeridir. Kaldığım pansiyonun işletmecisi bile Ugandalıydı. Temiz bir ülke. Ve düşünüldüğünün aksine Dubai oldukça ucuz bir yer. Hayat kalitesi Türkiye'den daha iyi. Bizim binemediğimiz arabalara binebiliyorlar mesela.    2. olarak haziranda Danimarka'ya gittim. Ülkeye girişte sıkıntı çıkarıyorlar Türklere. İstemedikleri her hallerinden belli. Bir refah ülkesi. Ben Danimarka'yı çok sevdim. Nüfus az, yatay mimari ve bol yeşil alan var. Çok rahatlar. Baltık denizinde