Ana içeriğe atla

Kayıtlar

2019 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

2019 Yılının Muhasebesi

Bu yılı da devirdik. Az çok demeden yeni yerlere gittim. Ocak ayında SriLanka yolcusuydum. Haziranda Benelux turu yaptım, Belçika ve Lüksemburg'a gittim. Ağustos ta İspanyaya ve son olarak Ekim de Bulgaristana gittim. Böylece 4 yeni, 1 de önceden gittiğim ülkeyi daha detaylı gezme imkanı buldum. Aslına bakarsanız yoruldum biraz. Ama durmayı düşünmüyorum. Bu yıl yeni bir kıtaya ayak basmak istiyorum. Herneyse; 3-5 güne yolcuyum yine kısmetse. 2020 için vira Bismillah diyelim.

30 Ülke gezdim, ne gördüm?

İlk italyaya gitmiştim. Ordan başlıyım bari.  Yezd - İran - Türkiyeden başka bir dünya olduğunu görmüştüm. Baya acayip gelmişti. Torinoda ilk gün, baktım 2 kız duvara yaslanmış öpüşüyor. Bu ne yaaa dedim. Ufo görmüş masum köylü gibi. - Olağanüstü güzellikler gördüm.  Klasik italyan şehirleri dışında pek bilinmeyen cennetlere gittim. İsimlerini vermiyorum bende saklı. - Özgür yaşamı gördüm. Neler neler. Hiç girmeyelim. - Ne kadar sefil bir yaşam sürdüğümü gördüm. Adamların evi, arabası, karısı, metresi varken bizim kuruşa kurşun attığımızı gördüm. Ben ülkemde neden bu hayat standardını yaşayamıyorum diye düşündüm ve baya kinlendim. - Sigaraya evvelden elim gitmişti ama alkole orda başladım. Arkadaş adamlar parti vermeden duramıyorlar. Hiçbirşey yoksa sosis şarap partisi veriyorlar. Cuma, cumartesi akşamları zaten ortam yıkılıyor. - Domuz etinede orda başladım. Hergün önüme geliyor. 1-3-5 nereye kadar direneceğim ben buna? Büyük bir tabuyu yıktım. Köftesi ve sucu

Sicilya: Etnaya Çıkmak

Benim en çok zaman geçirdiğim, yaşadığım ülke italya olmasına rağmen hakkında en az yazdığım ülke yine italyadır. Sicilyaya gidilirde Etna yanardağına çıkılmaz mı? Turlar var. Bilet fiyatları değişiyor. Şöyle; ne kadar yükseğe çıkmak istiyorsanız o kadar fazla ödüyorsunuz. 2000 m turlar var, bence bu pek bi işe yaramaz. Yanardağa karşı yemek filan yersiniz. Volkanik aktiviteyi görmek için 3000 m'ye çıkmalısınız. Ben 3000 m'ye çıktım, fiyatı da 90 euro gibi bişeydi.       Mevsim farketmez, yanınızda mont-kaban bişeyler olsun. Çünkü yukarısı soğuk bayağı. Yoksa bile mont ve bot kiralama imkanınınız var 2000 m de. Bir de kratere kadar çıkılabiliyor ki; bunun için çok önceden rezervasyon yapmanız gerekiyor. Dağcılarla ekipmanlı olarak çıkılıyor ve orda geceliyorsunuz. Etna da 2 ana krater var ama 300 den fazla küçük krater daha var. 3000 m de volkanik aktivite çok net görülüyor. Arabayla bi noktaya kadar gidiyorsunuz. Ordan teleferikle 2000 m'ye çıkarıyorlar

Ermenistan: Yakınsak ta, Uzağız

Ermenistan gezisinin üstünden hayli zaman geçmesine rağmen bu yazıyı daha yeni yazıyorum. Ermenistana giderken biraz İrana gider gibi oldum. Başıma bişey gelirmi sorusu akılda yer ediyor. Moskovadayım sipariş verirken İstanbullu olduğumu öğrenen garson "Ben ermeniyim" demesin mi? Haydaa ne alaka filan olmuştum. İtalyada da başıma geldi, benim orda ki danışman "Biliyormusun ben Vanlıyım,ermeniyim" dedi. Ailesi kaçıp italyaya gelmiş zamanında. Böyle 2 tane tatsız anım var. Neyse.  Atlasjet in burdan erivana direkt uçuşu var. Ocak ayında atlayıp gittim. Varışta vize alabiliyorsunuz. O zaman 21 günlük vize 8 dolar gibi bişeydi. Yalnız uçuş gece. Sabahı bekler hostele giderim derken, havaalanında taksicinin biri yakama yapıştı. Burda niye bekliyorsun, açık restoran var seni oraya götüriyim, orda yemek yer sıcakta beklersin. “Don’t worry, we are good people” diyip duruyor. Neyse atladım gittik. Şık bir restoran. Kahvaltı söyledim. Baktım adam benden son

Sri Lanka: Pis Cennetten Notlar-4

Güneye Tangalle yolculuk yaparken ineceğim yeri karıştırıp Dikwella da indim. Gerisin geriye 1 saat yol gittim. Kalacağım otele götürmesi için tuttuğum tuk tuk şoförü beni yanlış otele götürdü. bölgede aynı isimde çok sayıda otel var. Öyleydi böyleydi derken yerleştim otele. Yanlış otelde kaldığımı akşam yemek yemek için dışarı çıktığımda gerçekte kalmam gereken otelin önünden geçerken anladım. Neyse Allahtan ücretsiz iptal vardı da, param yanmadı. Gerçekte kalmam gereken otel daha içerlerde iken, yanlışlıkla kaldığım otel kumsala sıfır. Üstelik 2. katta Okyanus gören bir double oda verdiler. Fiyatı da kahvaltı dahil gecelik 16 dolar. Böyle yanlışa can kurban. Kendimi sahile nasıl attığımı hatırlamıyorum. Bildiğiniz cennet. Odamdan manzara     Çocuk gibi koşturuyorum sahilde. Kilometrelerce kumsal, kalabalık ta yok üstelik.  3-4 gece orda kaldım, ve rutine bağladım. Kahvaltı edip, sahile iniyorum. Akşama yemeğe dışarı çıkıyorum. Müthiş dinlendirici olu

Sri Lanka: Pis Cennetten Notlar- 3

Gittiğiniz yer Sri lanka gibi tropik ve budist bir ada ülkesi olunca yapıcak çok şey oluyor. Fil'e binmek, botanik parklarına gitmek, kumsalda tüm gün takılmak, tapınakları gezmek, maymunlarla içli dışlı olmak, balinaları görmek vb.. pek çok aktivite. Ben günlerimin çoğunu tapınakları gezip, kumsalda güneşlenip yüzerek geçirdim. Başkent colombo da pinnawela fil barınağına gideyim dedim. Bindim otobüse gittim. Tuk tuk'çunun biri yanıma geldi, "lütfen ailemi beslemem için bana yardım et" diyor. 2000 rupi istiyor, otobüs 30 rupi. Çok üzüldüm ama otobüsle gittim. İstediği rakam epey bi para. Böyle Sri lanka, mısır gibi yoksul ülkeler de insanlar hep sizden bişeyler istiyor. Hele mısırda şükran demekten dilimde tüy bitmişti. Mesela colomboda içki aldım, çıkışta adamın biri yanıma geldi. Yerli, tai, çinli hertürlü kadın var, istermisin diyor. Ne diyon abi dedim. Git ulan işine diyorum, adam peşimi bırakmıyor. Güç bela savdım başımdan. Sonra gitti başkasına musalla

Sri Lanka: Pis Cennetten Notlar-2

İş, güç derken yazıcak çok şeyim olduğu halde yazamaz oldum.  Başkent Colombo da geçirdiğim günlerden sonra Kandy'e geldim. Sabah erkenden tren var, mahmur gözlerle tren bekle. Mide kaldıran yerlerde kahvaltı yap filan. Neyse, burası göl kenarında yeşillikler içinde küçük bi kent.  Sabahın köründe kandy trenini beklerken      Başkentin keşmekeşi yok. Srilankanın 2. dünya savaşından kalma trenleriyle şehre geldim. 4 saat ayakta geldim. Yolda o manzarayı izlemek çok başka oluyor. Yemyeşil bir doğa, şelaleler. İstasyonda iner inmez kendimi çay ocağı gibi biyere attım. Bol şekerli çayı içip, bi tuk tuk kiralayıp kalıcağım yere gittim.  2 kişilik bi odada tek başına kalıyorum. Şehir küçük olduğundan tuk tuk tutmaya filan gerek yok. Yürüyerek candy gölüne geldim.  Srilanka da şehirler kirli olmasına rağmen burayı temiz tutmuşlar. Çok güzel bi manzarası var. Kandy gölü      Gölün hemen yanında büyük bir budist tapınağı var. Tapınağın bahçesini üc